کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

تبدیل گفتار به متن

تبدیل گفتار به متن در کروم نسخه یازده

گوگل در آخرین نسخه از مرورگر خود قابلیت‌های ویژه‌ای را اضافه کرد. گوگل دستی به سر و روی لوگوی مرورگر اینترنتی خود کشیده و کمی آن را تغییر داده است.
همچنین کروم در نسخه 11.0.696.16 بتا امکان تبدیل گفتار به متن (speech-to-text) را به مرورگر خود افزوده است. ویژگی‌ای که از طریق HTML5 و API مربوط به آن، به برنامه‌نویسان و طراحان وب این قابلیت را میدهد تا صدای شما را به کمک میکروفن سیستم دریافت کرده و به متن تبدیل نمایند.
این امکان جدید که در کنار پشتیبانی از فرمت HTML5 ارائه شده است نه تنها به کاربران اجازه میدهد تا به جستجوی محتوی وب بپردازند بلکه مدیران وب سایت ها نیز میتوانند با انجام تغییراتی در محتوی کدهای وب سایت خود، این قابلیت را در اختیار بازدیدکنندگانشان قرار دهند.
طراحان وب سایت به راحتی میتوانند با قرار دادن تکه کد زیر در وب سایت خودشان این قابلیت را به کاربر سایت بدهند تا آنچه را که به زبان می آورد به متن تبدیل شود.

البته برای اینکه کاربر بتواند از این قابلیت استفاده کند باید از مرورگر کروم ورژن 11.0.696.16 یا بالاتر استفاده کند. با قرار دادن این کد در وب سایت ، جعبه متنی که در کنار آن یک میکروفون قرار دارد ظاهر میشود که با کیلک روی میکروفون و سپس صحبت کردن ، عمل تبدیل به متن انجام میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد