کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

چیپ های جدید اینتل

چیپ های جدید اینتل

و تئوری لپ تاپ هایی با باتری مادام العمر


پردازنده های جدید اینتل

شما هم جز گروهی هستید که فکر میکنند پردازنده های جدید سندی بریج هنوز باعث اتلاف باتری لپ تاپ میشود؟

خب، تنها کافی است ۲ سال صبر کنید. آنگاه احتمالا لپ تاپ هایی ارائه خواهد شد که نه تنها با یک بار شارژ ۲۴ ساعت کار میکنند، بلکه میتوانند با استفاده از نور اتاق هم باتری خودشان را شارژ کنند.

هفته گذشته اینتل معماری جدید Haswell را برای پردازنده های آینده خود رونمایی کرد. با استفاده از ترانزیستورهای سه بعدی ۲۲ نانومتری، اولین چیزی که توسط Haswell امکان پذیر میگردد، کاهش مصرف یک چیپ x86 به اندازه پردازنده های ARM است. و این یعنی یک بار شارژ باتری لپ تاپ برای تمام روز و یا اینکه برای ۱۰ روز حالت استندبای.

البته این همه داستان نیست. پردازنده با معماری Haswell تقریبا ۲۲ برابر کمتر از پردازنده های فعلی اینتل انرژی مصرف میکند، به اندازه ای که به راحتی میتوان با انرژی یک سلول خورشیدی نیروی آن را تامین کرد. اینتل برای نشان دادن میزان مصرف بسیار کم پردازنده جدید، یک کامپیوتر ویندوزی با پردازنده Haswell را به نمایش گذاشت که تنها با یک سلول خورشیدی کار میکند.

از نظر تئوری این پردازنده با معماری جدید بدان معنی است که لپ تاپ های آینده بدون توجه به کاربردشان، دیگر محدودیتی به نام شارژ باتری نخواهند داشت.

اگر هم که مانند لپ تاپ جدید سامسونگ به سلول خورشیدی مجهز باشند، هیچ گاه نیاز به شارژ باتری نخواهند داشت.

البته پردازنده های Haswell نسل دوم بعد از سندی بریج هستند. سال آینده باید منتظر چیپ های Ivy Bridge باشیم و در سال ۲۰۱۳ پردازنده های Haswell را خواهیم دید. به نظر میرسد بالاخره اینتل از مصرف زیاد پردازنده هایش خسته شده و تصمیم دارد به هر شکلی شده پردازنده های ARM را از رده خارج کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد