کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

دردسرهای تایپ فارسی

زمان هوشمند شدن مرورگر فایر فاکس رسید!


در صورتیکه با مرورگر سروکار دارید،‌ حتماً‌ به این مشکل برخورده‌اید که هنگامی که قصد دارید تا آدرس سایتی را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید به این دلیل که از قبل زبان کیبورد ویندوز بر روی فارسی قرار گرفته است،‌ آدرس سایت اشتباهاً به زبان فارسی تایپ میشود و ناچارید عبارت اشتباه را پاک نموده، زبان کیبورد را به انگلیسی تغیر دهید و مجدد آدرس صحیح را وارد کنید. این مشکل چه برای کاربران حرفه ای که تند تایپ میکنند و چه برای کاربران مبتدی که به هنگام تایپ به صفحه کلید نگاه میکنند پیش می‌آید.

در اینجا قصد داریم به معرفی راهی بپردازیم که دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید، به طوری که هر آنچه از این پس در نوار آدرس فایرفاکس وارد میکنید،‌ به طور اتوماتیک انگلیسی تایپ شود.

تعجب نکنید کار مرکز سنج آموزش و پرورش نیست که سئوال شبکه خرداد سال 90 را طرح کنند و از قسمت های عملی و .... سئوال بدهد، ولش کنیم بریم سراغ کار خودمان

برای اینکار نیاز به یک افزونه به نام Input Language Assistant داریم. با نصب این افزونه بر روی مرورگر فایرفاکس، در صورتی که زبان کیبورد بر روی فارسی (یا هر زبانی به غیر انگلیسی) قرار گرفته باشد،‌ به طور اتوماتیک زبان به انگلیسی تغییر پیدا می‌کند و اشتباهی رخ نمیدهد.

برای نصب این افزونه به لینک زیر بروید:سپس با انتخاب Add to Firefox و کلیک بر روی دکمه Install،‌ افزونه را نصب خواهد شد. پس از نصب افزونه نیاز است که یک بار فایرفاکس را ببندید و آن را از نو باز کنید.

تنها دقت کنید اگر یک تب باز کنید و همان زمان زبان کیبورد را بر روی فارسی قرار دهید و در نوار آدرس تایپ کنید،‌ زبان همچنان فارسی خواهد بود. اما اگر ابتدا زبان را به فارسی تغییر دهید و سپس یک تب جدید باز کنید و در نوار آدرس تایپ کنید متوجه کارکرد افزونه خواهید شد.

در باره این موضوع و وبلاگ نظر ندهید!   چشم میخورید!!!

قسمت نظر سنجی برای راهنمای ما برای تامین سلیقه و نیاز شماست

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد