کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

تم‏ های مخفی در ویندوز هفت

تم‏های مخفی و رایگان در ویندوز هفت

میخواهیم بصورت رایگان از دل این ویندوز هفت تم های مخفی را بیرون بکشیم همانطور که میدانید یکی از ویژگی‏های بارز ویندوز هفت ظاهر زیبا و جذاب آن است. این ویژگی به کمک تم یا قالب‏های موجود در آن شکل میگیرد. در ویندوز هفت به طور پیش فرض شش تم قابل انتخاب است که با انتخاب هر تم، ظاهر صفحه دسکتاپ و صداهای موجود در ویندوز تغییر میکند. اما بایستی بدانید که در ویندوز هفت، علاوه بر تم های موجود، پنج تم دیگر نیز به شکل مخفی وجود دارد!

در اینجا نحوه آشکار‏سازی و انتخاب این تم‏های مخفی را برای شما بازگو خواهیم کرد. این قالب‏های مخفی با محوریت کشورهای استرالیا، کانادا، بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی ساخته شده‏اند و شامل تصاویر پشت زمینه‏ای از این کشورها هستند. شاید روزی هم برای ایران عزیزمان ماکروسافت تم بسازد و آن را برای دیگران مخفی کند! ولی من خودم که مسافرت میروم عکس های جالبی گرفته ام و با نام ایران و ... ( جای شهر ها و یا محل ها) نام گذاری کرده ام، راستی دوست دارم به شهر ها یا روستا های بکر بروم مثل جای که دوست عزیزم آقای پرویزی به آن دسترسی دارد.


اگر لذت بردید بریم سراغ کار خودمان

ابتدا بایستی قابلیت مشاهده فایل‏های مخفی سیستم را فعال نمایید. در منوی Start عبارت Folder Options را وارد کرده و Enter بزنید. در پنجره Folder Options به تب View بروید و تیک گزینه Hide protected operating system files را بردارید و Yes را انتخاب کنید. سپس پنجره را OK کنید.

اکنون وارد مسیر C:\Windows\Globalization\MCT شوید.
در این مسیر 5 فولدر مشاهده میکنید. این 5 فولدر متعلق به 5 تم مخفی هستند  و عبارات دو حرفی که در نام آنها مشاهده میکنید مخفف کشورهایی هستند که در بالا نام بردیم.
به دلخواه وارد یکی از پوشه‏ها شوید. سپس به فولدر Theme مراجعه کنید و بر روی فایل موجود در آن دو بار کلیک کنید.
تم مورد نظر انتخاب شده و در حافظه ویندوز ذخیره شده است.
این کار را در هر 5 فولدر انجام دهید.

اکنون در صورتی که بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و Personalize را انتخاب کنید، در قسمت My Themes این پنج تم جدید را مشاهده میکنید. با کلیک بر روی هر کدام تم مورد نظر انتخاب خواهد ‏شود. برید لذت ببرید