کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کول دیسک های بدون استفاده - قسمت دوم

ده استفاده از کول دیسک های قدیمی

بقیه مطالب را دنبال میکنیم

برخی از ما دوست داریم که هنگام مسافرت و گردش هم لپ تاپ مان را به همراه داشته باشیم، برخی هم علاقه ای به این کار نداریم. ولی یک راه هم ساخت یک کول دیسک کیت مسافرتی است. اگر شما کامپیوترتان را به همراه ندارید اما به برخی فایل ها و برنامه ها برای توفق های گاه و بیگاه در کافی نت های مسیر نیاز دارید، کول دیسک می تواند کمک خوبی محسوب شود. حتی اگر لپ تاپ تان را هم به همراه داشته باشید، باز کول دیسک مکان مناسبی برای داشتن یک نسخه پشتیبان از رسیدها، قراردادهای کرایه ماشین و هتل اینترنتی و دیگر فایل هایی است که ممکن است در سفر به انها نیاز پیدا کنید، اما تهیه پرینت آنها چندان ضروری نیست.
اگر هم می بینید به همراه داشتن اطلاعات ضروری کاری یا شخصی نیاز دارید، می توانید طبق روش شماره ۸ یک کول دیسک رمزگذاری شده همراه تان بردارید. ممکن است که هیچگاه به این اطلاعات نیازی پیدا نکنید، اما همین که آنها را به همراه دارید باعث قوت قلب و ارامش خیال است.


04-ninite.jpg
Ninite ابزار بسیار کاربردی برای ویندوز و لینوکس است که می تواند یک برنامه نصب یکپارچه برای تعداد زیادی نرم افزار رایگان کاربردی ایجاد کند. به صورتی که تنها با اجرای یک برنامه نصب، همه انها روی سیستم نصب شوند. خب، بهترین مکان برای نگهداری این برنامه نصب کجا است؟ یک کول دیسک بلا استفاده. اگر نیاز دارید که گاهی اوقات بدون اتلاف وقت بر روی یک سیستم برنامه های ضروری را نصب کرده و آن را آماده استفاده کنید، کول دیسک حاوی برنامه نصب جادویی می تواند کمک بسیار بزرگی باشد.
یک کاربرد دیگر کول دیسک حاوی برنامه نصب Ninite می تواند کمک به دوستان و افراد خانواده که تجربه زیادی در استفاده از کامپیوتر ندارند، باشد. وقتی به آنها یکی از این کول دیسک ها را بدهید، می توانید مطمئن باشید که با یک کلیک همه برنامه های ضروری کار با کامپیوتر را نصب کرده اند. البته برای دانلود آخرین نسخه این برنامه ها به اینترنت نیاز دارید.

با توجه به تعداد بسیار زیاد برنامه های شبیه ساز کنسول های بازی قدیمی، که حجم چندانی هم ندارند، شما میتوانید یک مجموعه به یاد ماندنی از بازی های دوران کودکی تان را روی یک کول دیسک درون جیبتان داشته باشید. حال به هر کامپیوتر بیکاری که برسید، میتوانید کول دیسک را وصل کرده و مشغول بازی شوید. و البته دوستان تان را هم در لذت این نوستالژی شریک کنید.

02portable-apps.jpg
برنامه های متن باز رایگان بسیار جالب و کاربردی اند و تعداد زیادی از آنها نسخه های پرتابل هم دارند. این یک لیست از برنامه های پرتال کم حجم و کاربردی است که ویژه ویندوز هستند. البته تعداد زیادی هم برنامه های پرتال رایگان ویژه مک وجود دارد که نیاز شما را برآورده می کند. اگر می خواهید که بدون توجه به کامپیوتر مورد استفاده همیشه و همه جا امکان انجام کارهای تان را داشته باشید، یک کول دیسک پرتابل ایده مناسبی است. تعداد زیادی از برنامه های پرتابل را هم می توانید در سایت Portableapps بیابید.

01-emergency-kit.jpg
کامپیوترها وسایل کارآمدی هستند. اما گاهی اوقات اتفاقات بدی برای آنها رخ می دهد. فایل های سیستمی آسیب می بینند، هارد دیسک می میرد و اتفاقات اینچنینی. اغلب این مشکلات را معمولا می توانید با استفاده از چند برنامه که از روی کول دیسک بوت می شوند، برطرف کنید. مثلا همان کول دیسک بوت لینوکسی که ساخته اید راهکار مناسبی خواهد بود. در اینجا راههای فراوانی برای نجات ویندوز با یک کول دیسک را خواهید یافت. کاربران مک هم می توانند DVD بازیابی سیستم را بر روی کول دیسک کلون کنند و از ابزارهای آن به راحتی استفاده کنند

با تشکر از همکار گرامی  سرکار خانم وفائی برای در اختیار دادن این مطلب