کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کول دیسک های بدون استفاده - قسمت اول

ده استفاده از کول دیسک های قدیمی

شاید شما هم مثل همکار من عاشق کول دیسک باشید و تعداد زیادی از آنها را در کشوی میزتان داشته باشید. یا شاید به بازار آمدن نمونه های بهتر و حجم بالاتر، باعث شده کول دیسک های قدیمی در اتاق تان خاک بخورند. اما حیف نیست این بیچاره ها که زمانی با یکی 512 مگابایت حجم، برای خودشان پادشاهی می کردند، به این روز بیافتند؟
در ادامه مطلب ۱۰ استفاده جالب و کاربردی را برای تان لیست کرده ایم تا همچنان از آنها استفاده های مفید بکنید.

10-tux.png
اگر شما هم مانند خیلی ها لینوکس را سیستم عامل روز مبادا می دانید، نسخه های کم حجم بسیار متنوعی از این سیستم عامل را می توانید بیابید که به راحتی روی یک کول دیسک جا می شوند. جالب اینکه حتی می توانید به صورت بوت چندگانه ، چند لینوکس مختلف را در اختیار داشته و بسته به نیازتان از آنها استفاده کنید.
اگر هم که کاربر سیستم عامل ویندوز هستنید، نگران نباشید میتوانید یک نسخه سبک ویندوز را روی کول دیسک تان نصب کرده و سیستم ها را از روی آن بوت کنید. حتی میتوانید یک *هکینتاش پرتابل هم بر روی کول دیسک داشته باشید.
*هکینتاش: روشی برای هک کردن سیستم عامل مک و نصب آن بر روی دیگر کامپیوترها.

شاید امروزه دیگر هنر ساخت نوارهای میکس شده و گلچین در عصر اطلاعات بیشتر به شوخی و افسانه بدل شده باشد. الان دیگر اگر هم بخواهید آهنگی را به یکی از دوستان تان بدهید، آن را برایش ایمیل میکنید و یا لینک دانلود مستقیم آن را برایش میفرستید.
مطمئنا در این دوره هیچ کس از شما به دنبال تهیه نوار گلچین با یک ضبط صوت دو کاسته نمیرود. اما می توانید به جای ایمیل و آدرس اینترنتی، کول دیسک های بیکارتان را به نوارهای گلچین جذابی برای هدیه دادن به دیگران تبدیل کنید. اینگونه حداقل یک ابزار مادی قابل درک و تصور به عنوان هدیه به دوست تان داده اید، نه یک لینک دانلود غیر قابل لمس!
حتی میتوانید آن را مانند این محصول آمازون به شکل یک نوار ضبط صوت قدیمی درآورده و کادو دهید.

08-medium_confidential-small.png
اگر شما یک جاسوس باشید، به چیزی بیشتر از یک کول دیسک رمزگذاری شده نیاز دارید. درست است که شغل هیچ کدام از ما جاسوسی نیست، اما اطلاعات جالبی! داریم که دوست داریم تا حد امکان مخفی بمانند. اگر کول دیسک اضافی در خانه دارید، پس با استفاده از تروکریپت میتوانید یک ابزار رمزنگاری شده برای رد و بدل کردن اطلاعات با دوستان تان بسازید. البته ما راه حلی برای نابودی خودکار اطلاعات و کول دیسک یا منفجر شدن اش بعد از مشاهده توسط فرد مورد نظر نداریم. ولی حداقل مطمئن هستید که اطلاعات به شکل کاملا امنی ارسال شده است.
یکی از کاربردهای جالب این شیوه، ارسال اطلاعات حساس تجاری، صنعتی بین شعب یک شرکت یا کارخانه، توسط پیک ها و اداره پست است.

شاید در آینده دیگر اثری از کول دیسک های امروزی نباشد و جابجایی اطلاعات از طریق نقاط میکروسکپی تعبیه شده در سر انگشتان تان صورت بگیرد. اما اگر شما می خواهید نسخه ای از گذشته تهیه کنید و کودکان آینده را مطلع سازید که ابزارها در گذشته چگونه مورد استفاده قرار می گرفتند، می توانید از کول دیسک های بیکارتان برای ساخت یک کپسول زمان استفاده کنید. البته اگر فکر می کنید اطلاعات خیلی مهمی را برای آیندگان به جا گذاشته اید، می توانید برای اطمینان بیشتر، کول دیسک تان را فناناپذیر کنید. خب، پس از اینکه کول دیسک را با اطلاعاتی درباره دنیای امروز و عکس های خودتان پر کردید، آن را جایی دفن کنید.

06-ram-flash-drive.jpg
کاربران ویندوز ویستا و سون می توانند کول دیسک شان را به درایو رم مجازی تبدیل کنند. اگر که رم سیستم تان کافی نیست و فضای هاردتان هم پرشده، یک کول دیسک پر سرعت می تواند کمک خیلی خوبی باشد. البته این کار هیچگاه نمی تواند جایگزین افزودن یک رم واقعی به سیستم باشد. اما تا زمانی که رم سیستم را افزایش می دهید، کارتان را راه می اندازد.