امروز شرکت ادوبی رسما اعلام کرد به زودی نسخه جدیدی از محصولات خود موسوم به CS را ارائه می‌کند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این بار ادوبی سنت شکنی کرده است. هر بار که ادوبی می‌خواست سری جدیدی را منتشر کند، آن را تحت سری جدیدی ارائه می‌کرد. مانند: CS3، CS4 و CS5.

اما این بار فقط نیم ورژن بالاتر رفته است و سری جدید خود را تحت نام CS5.5 عرضه می‌کند. این نیم ورژن بدین معنی است که تغییرات زیادی در سری CS5 انجام شده است و آن قدر زیاد نبوده که تحت سری کاملا مجزا CS6 منتشر شود.

اما سوالی که وجود دارد این است که چع تغییراتی در نسخه جدید اعمال شده است. خود شرکت ادوبی اعلام کرده که مهمترین نغییر این مجموعه در طراحی و ساخت نرم‌افزار و محصولاتی است که با ابزارهای قابل حمل مانند تبلت‌ها و گوشی‌ها هماهنگ است.

اخیرا بازار رقابتی در محصولات قابل حمل بسیار داغ شده است و شاهد ابزارهای زیادی در این زمینه هستیم. این رقابت بیشتر به خاطر وود سیستم عامل iOS اپل و سیستم عامل Android گوگل است. ادوبی هم به فکر حضور قدرتمند در بازار نرم‌افزارهای ابزارهای همراه افتاده است و بالاخره مجموعه CS5.5 را اصولا برای این عرضه می‌کند که طراحان و برنامه‌نویسان بتوانند محصولات خود را هماهنگ با دنیای ابزارهای همراه توسعه دهند. اگر شما طراح و برنامه‌نویس هستید و دوست‌ دارید محصولی را مبتنی بر ابزارهای همراه تولید کنید، پیشنهاد می‌کنم به سراغ CS5.5 بروید.

هم‌اکنون این قابلیت وجود دارد که کاربران محصولات CS5.5 را از طرق سایت ادوبی پیش خرید کنند. فقط کافی است به این آدرس مراجعه کنید. متاسفانه همچنان شرکت ادوبی کشور ایران را تحریم کرده و اجازه دسترسی کاربران ایرانی را بسیار از بخش‌های سایت خود، از جمله بخش CS5.5 را نمی‌دهد.