کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

تبلت ( Tablet )

آیا  تبلت (Tablet) بخریم؟

پاسخ فوری: اگر موبایل هوشمند و لپ تاپ دارید بله و گرنه فعلا، خیر

تعریف تبلت (Tablet PC)
نوعی کامپیوتر لپ تاپ هستند که فاقد کی بورد فیزیکی بوده، سبک وزن تر (کمتر از یک و نیم کیلو) و جمع و جورتر از لپ تاپ معمولی (معمولاً بین ۹ تا ۱۴ اینج) است. پردازنده کم مصرف ولی پرقدرت دارد. این تبلت ها معمولاً از سیستم عامل لپ تاپ ها مثل ویندوز، لینوکس، و مک استفاده می کنند.

باید توجه داشت که لپ تاپ هایی که قابلیت فوق را همراه با کی بورد فیزیکی داشته باشند هم در بازار وجود دارند (در ایران نیز).

تعریف شبه  تبلت ها (Tablet)
همان تبلت  ولی با امکانات کمتری است و برای کسانی که وزن سبک را عامل مهمی میدانند و به نرم افزار خاصی نیاز ندارند. سایز آنها کمتر از ۱۰ اینج تا ۷ اینج است. کسانی که اهل خواندن کتاب های الکترونیک و اینترنت هستند مناسب است. کمی از موبایل هوشمند یا PDA بزرگترند. سی پی یو یا پردازنده آن همان سی پی یو یا پردازنده موبایل هوشمند یا PDA است. سیستم عامل آن نیز همان سیستم عامل موبایل های هوشمند است. البته مارک هایی هم با سیستم عامل ویندوز ۷ نیز به بازار وارد شده که قیمت نسبتاً زیادی دارند. (مارک آرکوس).اخیراً تبلیغات گسترده ای برای آی پد (که تقریباً تبش فروکش کرده) و اخیراً  گالاکسی سامسونگ شده. شرکت های دیگر شدیدا! به تکاپو افتادند تا از قافله عقب نمانند.
مارک هایی مثل:

اگر به سایت های اینگونه شرکت ها مراجعه کنید وعده آن را در چند ماه آینده داده اند. تبلیقات چنان گسترده شده که در ادارات قسمتی از بحث های روزانه تشکیل داده است بعضی ها به وسوسه افتادند که به جای موبایلی که قرار بوده بخرند این دستگاه را تهیه کنند. تاکنون شرکت سامسونگ شبه تبلت گالاکسی را بیش از ۲ میلیون فروخته و قصد دارد در سال ۲۰۱۱ ۱۰ میلیون نیز بفروشد. ای پد هم تا کنون ۷ میلیون فروخته.
بیشترین مورد مصرفت اینگونه دستگاه ها برای گشت گذار در اینترنت و بیشتر خواندن کتاب های الکترونیکی است. اگرچه این دستگاه ها سیم کارت هم دارند ولی صبحت کردن با آن سخت به نظر می رسد.بنابراین شبه تبلت ها هیچ وقت نه جای موبایل نه جای لپ تاپ را نخواهند گرفت بنابراین اگر به چنین قصدی می خواهید شبه تبلت بخرید مطمئناً پشیمان می شود.
لپ تاپ هایی با وزن ۱۳۰۰ تا ۱۸۰۰ گرمی در بازار با قیمت قابل قبول وجود دارند با وجود این گونه لپ تاپ ها، خریدن شبه تبلت ها به عنوان لپ تاپ کاری اشتباه و موجب پشیمانی است. در هر صورت در صورتیکه تصمیم به خرید شبه تبلت گرفتید سعی کنید سیستم عامل آن ویندوز ۷ باشد اگر چه ضرورتی ندارد.

یک سایت خوب جهت معرفی محضولات متنوع شبه تبلت ها: Alltouchtablet.com


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد