کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

حذف برنامه های غیر ضروری

حذف برنامه های غیر ضروری از منوی Open with

همان طور که می دانید تعدد برنامه ها در منوی Open with ممکن است آزاردهنده باشد. به عبارت دیگر، هنگامی که شما بروی فایلی راست کلیک می کنید بسته به تعداد برنامه هایی که روی ویندوز نصب کرده اید چند نرم افزار برای اجرای فایل مذکور نمایش داده می شود که ممکن است این تعداد برای برخی فایل ها بیش از حد متعارف باشد یا غیر مرتبط با فایل مذکور باشد.

همچنین شاید شما دوست داشته باشید که فقط برنامه های مورد نیاز خود را در این کادر ببینید. برای همین، در این ترفند قصد داریم روشی را با هم بررسی کنیم که براحتی بتوانیم برنامه های زائدی که از آنها خیلی استفاده نمی شود را از منوی Open with حذف کنیم.

برای این کار:
ابتدا باید به رجیستری ویندوز بروید؛ برای این کار در پنجره Run ویندوز Xp یا پنجره Search ویندوز7، عبارت regedit را تایپ کنید و وارد شوید. همچنین می توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R برای ورود به پنجره Run استفاده نمایید.

سپس از منوی سمت چپ به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER \Software \Microsoft \Windows \CurrentVersion \ Explorer \FileExts\

از زیرکلید ها پسوند فایل مورد نظر را انتخاب می کنیم. مثلا wmv، در فهرست سمت چپ لیست برنامه هایی که می توانند فایل wmv را پخش کنند و در منوی Open with مربوط به فایل wmv هستند مشاهده می شود.

با حذف هرکدام از کلید ها می توانیم نام برنامه مورد نظر را از منوی Open With حذف کنیم.

این که کدام کلید در سمت راست مربوط به کدام برنامه است را می توان از روی مقدار کلیدی که در واقع اسم فایل اجرایی برنامه مورد نظر است فهمید. برای مثال wmplayer.exe مربوط بهWindows Media Player است.

برای این که متوجه شوید کافیست اسم فایل اجرایی را در درایو C ویندوز جستجو کنید و سپس با اجرا کردن فایل اجرایی آن متوجه شوید کدام فایل اجرایی مربوط به کدام برنامه است!
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد