کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

استفاده از شبکه وای فای

آیا کسی در حال استفاده از شبکه وای فای شما است؟

چراغ روی مودم وایرلس یا روتر وای فای تان مرتبا در حال چشمک زدن است. اما کسی از افراد خانواده از اینترنت استفاده نمیکند. خب، ممکن است کسی بیرون از خانه مشغول استفاده از اینترنت شما است. مثلا یکی از همسایه ها دارد از وبگردی رایگان با مودم شما لذت میبرد. وای، نه! پس فاتحه پهنای باند این ماه تان را باید بخوانید.

آیا کسی در حال استفاده از شبکه وای فای شما است؟

اگر می خواهید بدانید که کسی در حال استفاده از اینترنت شما است، آدرس آی پی روتر یا مودم وایرلس تان را در مرورگر تایپ کرده و وارد تنظیمات آن شوید. حال جدول DHCP Client را باز کنید. (در روتر و مودم های لینک سیس: Status>Local Network>DHCP Server)

چگونه میتوانید جلوی دزدان وای فای را بگیرید؟

شما نمی توانید جلوی عبور امواج وای فای از چهار دیواری خانه تان را بگیرید. اما چندین روش برای جلوگیری از دسترسی همسایگان و سارقان وای فای به شبکه تان وجود دارد. 

۱- شبکه وای فای تان را رمزدار کنید

pic_01_wireless_security_mode.jpg

pic_02_wireless_security_mode_password.jpg

از طریق مرورگر و تایپ آی پی مودم/روتر وای فای، به صفحه تنظیمات آن بروید. حالت امنیتی یا Security  Mode آن را روی یکی از حالت های WPA یا WPA2 یا WEP قرار دهید و برای آن رمزعبوری انتخاب کنید. حال تنها افرادی که رمزعبور شبکه شما را بدانند، میتوانند از آن استفاده کنند. 

 ۲- از فیلتر MAC Address استفاده کنید

لپ تاپ، کامپیوتر، موبایل، تبلت و هر ابزاری که امکان اتصال به شبکه وای فای را داشته باشد، یک MAC Address یا آدرس فیزیکی اختصاصی دارند. به صفحه تنظیمات مودم وای فای تان رفته و در بخش Wireless Mac Filter، مک آدرس همه وسایل تان را وارد کنید و تنظیمات را به گونه ای قرار دهید که تنها لیست سفید مک آدرس های ثبت شده به شبکه دسترسی داشته باشند.

نکته: در کامپیوتر و لپ تاپ، برای یافتن مک آدرس، در خط فرمان ویندوز دستور ipconfig /all را تایپ کنید. برای یافتن مک آدرس کارت شبکه کامپیوترتان تنها کافی است در لیست موجود به دنبال عبارت Physical Address بگردید. در اغلب اسمارت فون ها و تبلت ها هم، مک آدرس را در صفحه تنظیمات می توانید ببینید.

۳- با انتخاب نامهای ترسناک برای شبکه، دزدان را به وحشت بیاندازید

بسیاری از افرادی به صورت غیر مجاز به شبکه وای فای شما وصل می شوند، این کار را غیر عمدی انجام می دهند. زیرا کامپیوتر یا لپ تاپ آنها، نام شبکه ای بدون رمزگذاری را به آنها نشان می دهد و این پیشنهاد می تواند کاملا وسوسه کننده باشد. 

یک شیوه هوشمندانه و جذاب برای دلسرد کردن این مشتری های اتفاقی از اتصال به شبکه وای فای شما، تغییر نام شبکه (SSID) به عبارات ترسناکی است که افراد احساس خطر کنند. فکر می کنید چند نفر حاضرند ریسک کرده و به شبکه ای با نام c:\virus.exe متصل شوند؟

pic_03_wifi_networks.jpg

pic_04_secure_wifi.jpg

برای تغییر نام شبکه، از طریق مرورگر وارد صفحه تنظیمات مودم/روتر بیسیم تان شوید و در بخش Basic Wireless نام شبکه یا SSID آن را تغییر دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد