کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

لینوکس ۲۰ ساله شد

لینوکس بیست ساله شد
۲۰ سال با لینوکس
روز ۲۵ اگوست سال ۱۹۹۱ آقای لینوس توروالدز متنی را در یک گروه خبری یوزنت منتشر کرد که اینطور شروع می شد: من در حال ساخت یک سیستم عامل رایگان هستم (به عنوان یک سرگرمی که بزرگ و حرفه ای نخواهد بود) هم اکنون این سیستم عامل است و کار می کند. با این مطلب سیستم عاملی متولد شد که میلیون ها نفر در سراسر دنیا به آن عشق می ورزند و هر روز از آن استفاده می کنند.

در صفحه ویکی پدیا لینوکس این گونه توصیف شده:

"این سیستم‌عامل که در ابتدا بیشتر توسط افراد مشتاق گسترش پیدا می‌کرد و به کار گرفته می‌شد، توانسته است پشتیبانی شرکت‌های سرشناسی چون آی‌بی‌ام و هیولت-پاکارد را به دست آورد و با بسیاری از نسخه‌های خصوصی یونیکس رقابت کند. طرفداران لینوکس و بسیاری از تحلیل‌گران این موفقیت را ناشی از استقلال از فروشنده، کم‌هزینه بودن پیاده‌سازی، سرعت بالا، امنیت و قابلیت اطمینان آن می‌دانند."


حتی اگر کاربر مستقیم این سیستم عامل نباشید، باید بدانید که در زندگی روزانه تان با آن سر و کار دارید. این سیستم عامل به خاطر رایگان بودن و انعطاف پذیری بالا، مغز متفکر بسیاری از دستگاه های الکترونیکی و گجت ها را تشکیل می دهد. بسیاری از وب سایت ها نیز بر روی سیستم عامل لینوکس سرویس دهی می شوند و فراموش نکنید که اندروید هم بر پایه لینوکس ساخته شده است. اگر کمی کنجکاو باشید رد پای پنگوئن شانس لینوکس را در اطرافتان مشاهده می کنید.
اگر تا به حال این سیستم عامل دوست داشتنی را تجربه نکرده اید شاید تولد ۲۰ سالگی اش بهانه خوبی باشد که یک نسخه از لینوکس را روی کامپیوترتان امتحان کنید. برای شروع شاید «لینوکس اوبونتو» گزینه خوبی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد