کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

شبکه تلویزیونی IPMEDIA

شبکه تلویزیونی وزارت آموزش و پرورش ایران

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شبکه تلویزیونی اختصاصی وزارت آموزش و پرورش (IPMEDTA) در مشهد و تهران ایجاد می‌شود.
   کامران ملائکه در گفتگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت:
در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب مزین به عنوان سال جهاد اقتصادی است، انجام اموری که سبب کاهش هزینه‌ها، مجموعه و همکاران وزارت آموزش و پرورش شود به عنوان یک سرفصل و ضرورت مدنظر است و در این راستا طرح سهولت ارتباط و کاهش هزینه‌ها و امکان تبادل اطلاعات بر خط همکاران با عنوان پروژه ویدئو کنفرانس و استودیو ضبط و پخش LMS و آموزش برخط وزارت آموزش و پرورش در دستور کار است.
وی خاطرنشان کرد:
ویدئو کنفرانس یا ارتباط تصویری مستقیم و متقابل بین تهران و مشهد برای ایجاد ارتباط تعاملی و دوسویه صوتی و تصویری بین همکاران روی بستر شبکه مخابراتی کشور و یا شبکه اختصاصی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که امکان ارتباط صوتی و تصویری کامل را بین آنها مهیا می‌سازد.
ملائکه گفت:
زیرساخت استودیو ضبط و پخش LMS و آموزش برخط برای بهره‌گیری از طرح هوشمندسازی مدارس که یک نیاز مبرم است و امکان افزایش بهره‌وری برگزاری دوره‌هایی به خط آموزش کشور را فراهم می‌کند در دستور کار است.
وی به نحوه پیاده‌سازی این طرح در دو بخش اشاره کرد:
 بخش اول، استفاده از تکنولوژی Ipcom و بخش دوم استفاده از دوربین‌های آنالوگ و WEBC4M که پیاده‌سازی این طرح با تجهیز امکانات در استودیوی ضبط، تهیه سرور و طراحی سامانه آرشیو و پخش مستقیم و تامین پهنای باند مورد نیاز امکان‌پذیر است.
با پیاده‌سازی این طرح در کشور، امکان اطلاع رسانی برخط، پخش مستقیم مراسم وزارت، پخش زنده سخنرانی‌ها و ارتباط همکاران در تمام نقاط کشور و در سطوح دسترسی قابل تعریف، به صورت رایگان فراهم شده است و امکان آموزش آنلاین با استفاده از مدرسین برتر و نیز آموزش‌های تغییرات آموزشی و ... مهیا می‌سازد.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:
 این طرح به عنوان شبکه تلویزیونی اختصاصی وزارت آموزش و پرورش IPMEDIA قابل استفاده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد