کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

وای فای رایگان (قسمت اول)

استفاده از وای فای رایگان در اماکن عمومی

                                  با رعایت حفظ امنیت بالا

                                                                    (قسمت اول)

در بسیاری از محل های عمومی ارایه وای فای مجانی برای مشتریان امری معمول محسوب میشود. چه به وای فای هتل محل اقامت تان و چه به شبکه وای فای عمومی برخی از مناطق

ناامن (مانند کافی شاپ یا فرودگاه) متصل شوید، برای حفظ امنیت و کسب اطمینان هنگام استفاده از شبکه‌های وای فای نکات مهمی برای شما وجود دارد.که باید آن را بدقت رعایت کنیم .

 بیشترِ روترهای بی‌سیم از دیواره آتش برای حفاظت از شما در برابر خطرات اینترنت استفاده می‌کنند، به این معنا نیست که شما در برابر دیگر ارتباطات به همان شبکه محافظت خواهید شد. این روزها بسیاری از شبکه‌های بی‌سیم کاملا نا امن هستند، و معمولا اتصال به آنها نیز آسان‌تر است

بهرحال، این اتفاق شما را به صورت نا امنی در چنگال کاربران خرابکار در همان محل گرفتار میکند.  تعدادی تنظیمات وجود دارد که شما بایستی همواره آنها را هنگام اتصال به یک شبکه عمومی اعمال کنید. قرار است به شما نشان دهیم که کدام تنظیمات مهم‌تر هستند، به علاوه اینکه چگونه به طور خودکار تنظیمات‌تان را به سطح مناسبی از امنیت در هر بار که به شبکه‌ای عمومی متصل می‌شوید تغییر دهید.

  ۱- اشتراک‌گذاری را خاموش کنید

زمانی که در خانه هستید، امکان دارد که فایل‌ها و چاپگرها را به اشتراک گذاشته، یا حتی اجازه ارتباط از راه دور به دیگر سیستم‌های رایانه‌ای مستقر در شبکه‎‌تان را دهید. وقتی که در شبکه‌ای عمومی هستید، شاید بخواهید این قابلیت را خاموش کنید، چرا که هر فردی امکان دسترسی به آنها را داشته و نیازی هم نیست که یک هکر باشد تا بتواند دست به خرابکاری بزند. و بر اساس اعمال تنظیمات شما، برخی از اینها احتمالا حتی با کمک رمزعبور هم حفاظت نشده‌اند.

* چگونه قابلیت اشتراک گذاری را خاموش کنید:
در ویندوز:

   Control Panel تان را باز کنید، سپس به بخش

Network and Sharing Center >> Network and Internet >> Change Advanced Sharing Settings

رفته و بر روی Choose Homegroup and Sharing Options کلیک کنید. برای یک مرتبه در اینجا شما بایستی حتما اشتراک گذاری فایل و چاپگر را خاموش کنید، علاوه بر این نیز شاید مایل باشید که network discovery و اشتراک گذاری پوشه Public که در دسترس هر فردی است را خاموش نمایید. اگر شبکه را به صورت عمومی مشخص کرده باشید، برخی از این تنظیمات به صورت خودکار توسط ویندوز انجام می‌گیرد.

در مک او اس ایکس:

به System Preferences -< Sharing رفته و اطمینان حاصل کنید که تمام باکس ها بدون علامت هستند.

همچنین لازم است تا network discovery را غیرفعال کنید، که در همان مسیر در دسترس است. این تغییر حتی از دیده شدن سیستم شما در شبکه جلوگیری می‌کند، به این معنا که شما کمتر هدف قرار خواهید گرفت.

در ویندوز، چنین تغییری در دیگر چک باکس زیرتنظیمات اشتراک گذاری پیشرفته (advanced sharing) در دسترس است.

در مک او اس ایکس، این امکان حالت نهان نامیده شده که در قسمت تنظیمات پیشرفته دیواره آتش یا فایروال قرار دارد.


ادامه مطلب در قسمت دوم

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد