کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

کامپیوتر البرز - کرج

تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی کامپیوتر در استان البرز - کرج

802.22 WiFi

استاندارد 802.22 WiFi تصویب شد




شبکه وای-فای خانگی شما چقدر برد دارد؟ احتمالا اگر در خانه همسایه بخواهید به آن متصل شوید با مشکل برد کوتاه مواجه هستید. با وجودی که WiFi در همه جا به صورت گسترده استفاده می شود اما برد زیادی ندارد. حالا استاندارد جدیدی برای این نوع شبکه بی سیم تصویب شده که می تواند برد نوع جدید این شبکه را تا ۱۰۰ کیلومتر افزایش دهد.


در استاندارد جدید که 802.22 نام دارد از یک باند خالی استفاده می شود که برای انتقال کانال های تلویزیونی کاربرد داشته است. وای-فای جدید سبب می شود تا ۲۲مگابیت سرعت انتقال اطلاعات را تا فاصله صد کیلومتری در اختیار داشته باشید. حالا احتمالا در شهر همسایه هم امکان دسترسی به شبکه وای-فای فراهم خواهد بود.


شبکه های بیسیم فعلی که اغلب در خانه و مراکز تجاری استفاده می شود از استانداردهای سری 802.11 استفاده می کنند که سرعت خوب، اما برد کوتاهی دارند.

البته فعلا قرار نیست استاندارد بی سیم جدید چیزی باشد که هر کسی یکی از آنها را در خانه راه اندازی کند، بلکه هدف راه اندازی شبکه های محلی شهری یا روستایی است. به این معنی که یک آنتن مخصوص این شبکه در منطقه ای نصب شده و یک محدوده وسیع شهری یا روستایی را پوشش می دهد.


قرار است نام شبکه های جدید با این استاندارد WRAN باشد
که مخفف Wireless Regional Area Network است. پیش بینی میشود شرکت های ارایه دهنده اینترنت، شبکه های بی سیم و حتی اپراتورهای تلفن همراه استقبال زیادی از این استاندارد جدید انتقال اطلاعات بکنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد